5 zuilen flashcards vernieuwde versie

Gepubliceerd op 4 april 2022 om 18:37

Helemaal aan het begin van Crea.Oum.Amine maakte ik mijn eerste flashcards. Ze zijn veel door jullie gebruikt. Nu bijna 2 jaar verder en ervaringen rijker heb ik een vernieuwde versie gemaakt. Ze zijn gratis te downloaden via het bestand onder aan de pagina.


Onze religie is de Islam, wij geloven in 1 God en dat is Allah, wij geloven dat Allah geen deelgenoten heeft zoals bijvoorbeeld een "Zoon". Wel kent de Islam Isa (Jezus) in de Islam is Isa een Profeet. De Profeet Mohammed was onze laatste boodschapper. De Islam bestaat uit geloof en praktijk. Zo kennen we 5 belangrijke zuilen.

Wat zijn de 5 zuilen?

  • De eerste zuil is de Shahada (geloofsgetuigenis)
  • De tweede zuil is het gebed (5x per dag)
  • De derde zuil is zakaat (aalmoes voor de armen)
  • De vierde zuil is het vasten (Ramadan)
  • De vijfde zuil is de Hadj (bedevaart naar Mekka)  

 

Als Islamitische moeder vind ik het van belang om mijn zoon een goede basis te geven betreft ons geloof. Naar mijn mening kun je niet vroeg genoeg beginnen om een zaadje van liefde te planten over ons mooie geloof. Ik heb bijna 2 jaar geleden al een keer flashcards gemaakt over de 5 zuilen van de Islam. Ik heb een vernieuwde versie gemaakt.

Plant een zaadje van liefde en maak er een spelletje van om je kinderen nieuwe dingen te leren, betrek je kinderen bij je religie.
Natuurlijk is het van belang om dit op een passende manier te doen. Niveau en leeftijd spelen hierbij een grote rol. Kinderen moeten niet een druk van dwang ervaren. Het is heel belangrijk dat we onze kinderen opvoeden op een speelse manier. 

 

Download via onderstaande bestand de 5 zuilen flashcards. Knip ze uit en plak ze doormiddel van dubbelzijdig tape op gekleurd stevig papier naar wens. 

Tip: lamineer de flashcards om er meer en langer plezier van te hebben. Bij de action kun je een lamineer apparaat kopen voor uit mijn hoofd €13,- euro.

 


Ik hoop dat jullie veel leer en speel plezier beleven met de nieuwe flashcards van de 5 zuilen.

Volg ons voor de laatste updates op social media via onderstaande buttons.

Liefs Saloua ♡

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.