De Ark van Profeet Nuh 🌈🌧

Gepubliceerd op 15 februari 2021 om 13:27

De Ark van Profeet Nuh. (Quran) Voor vele misschien meer bekend als De Ark van Noah. (bijbel) Het verhaal van Profeet Nuh is één van Amine's favoriete Quran verhalen. Het is vandaag een regenachtige dag, Perfect om heerlijk te knutselen. Lees snel verder voor deze leuke gratis printable.


Voordat ik begin, wil ik even duidelijk maken dat dit niet een printable is die ik heb gemaakt. Deze printable heb ik gevonden op internet. De desbetreffende link zal ik onder aan het artikel met jullie delen zodat jullie deze gratis printable kunnen downloaden. 

Ik had God willen veranderen in Allah maar gezien het niet mijn printable is vond ik het niet eerlijk om andermans printable aan te passen en heb in het in de God vorm laten staan.

 

Wie is Profeet Nuh نوح ?

De Profeet Nuh is een Profeet(Een boodschapper van Allah) Allah zond Noah naar zijn volk met de Boodschap om hen op te roepen Allah alleen te aanbidden en Hem nooit deelgenoten toe te kennen. Allah zegt hierover (interpretatie van de betekenis):

 

“Voorzeker, Wij zonden Noah tot zijn volk en hij zei: ,,O mijn volk, aanbidt Allah, er is voor jullie geen god dan Hij: waarlijk, ik vrees voor jullie de bestraffing van een geweldige Dag.”

(Soerat al-Acraaf: 59)

Deze woorden waren aan het volk van Nuh gericht omdat zij gewend waren om beelden te aanbidden. Profeet Nuh adviseerde zijn volk en vertelde zijn volk over Allah. Het volk reageerde gemeen en lachte de Profeet Nuh uit. Ze beschuldigde de Profeet Nuh van leugens en namen zijn uitnodiging en adviezen niet serieus.

Allah zegt hierover (interpretatie van de betekenis):

 

“En de vooraanstaanden van zijn volk, die ongelovig waren, zeiden: ,,Wij zien dat jij slechts een mens bent zoals wij. En wij zien dat niemand jou volgt, behalve degenen die de laagsten zijn onder ons, die simpel zijn. En wij zien dat jullie geen voordeel boven ons hebben. Wij zijn er zelfs van overtuigd dat jullie leugenaars zijn.”

(Soerat Hoed: 27)

Profeet Nuh ging door met uitnodigen en adviseren. Hij gaf niet op! Hij behandelde zijn volk goed en benutte elke gelegenheid om zijn volk te adviseren. Op een klein aantal mensen na geloofde niemand hem. Ze beschuldigde, beledigeden en zelfs bedreigde de Profeet Nuh. De Profeet ging door met het verkondigen van zijn boodschap. Tot hij de arrogantie en beledigeden niet meer kon verdragen. Hij wende zich smekend tot Allah.

Hij (Nuh) zei: ,,Mijn Heer, ik heb mijn volk dag en nacht opgeroepen. Maar mijn oproep deed hun vluchten (van de Waarheid) slechts toenemen. En waarlijk, telkens wanneer ik hen opriep opdat U hen zou vergeven, stopten zij hun vingers in hun oren en bedekten zij (hun gezichten)met hun kleding en bleven zij uiterst hoogmoedig. Toen heb ik hen waarlijk met een harde stem opgeroepen. Vervolgens heb ik hen waarlijk openlijk toegesproken en hen vertrouwelijk toegesproken, heimelijk. Toen zei ik: ,,Vraagt jullie Heer om vergeving: Hij zal dan overvloedige regens uit de hemel over jullie neerzenden. En jullie bezittingen en kinderen vermeerderen en Hij zal jullie tuinen schenken en Hij zal jullie rivieren schenken.”

(Soerat Nuh: 5-12)

 

Allah gaf Profeet Nuh de opdracht om een Ark te bouwen. Toen de Ark klaar was kreeg hij de opdracht op van elk levend wezen één  paar aan boord te laten. Een mannetje en een vrouwtje. Ook droeg Allah hem op om zijn familie mee te nemen, met uitzondering van de ongelovigen onder hen, zoals één van zijn vrouwen en één van zijn zonen. Daarnaast gebood Allah hem om de gelovigen, die klein in aantal waren, met zich mee te nemen. 

 

Toen Allah de ongelovigen door verdrinking had vernietigd, beval Hij de aarde het water te absorberen en de hemel de regen vast te houden waarna het schip tot stilstand kwam op de berg Djoedi. De kwestie was opgelost en de overtreders waren hun beloning tegemoet getreden. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

 

“En er werd gezegd: ,,O aarde, slik je water in,” en: ,,O hemel, droog op.” En het water trok zich terug. En het bevel was uitgevoerd. En het schip ging voor anker bij de berg Djoedi. En er werd gezegd: ,,Verdoemd is het onrechtplegende volk.”

(Soerat Hoed: 44)

Nadat het schip tot stilstand was gekomen, beval Allah Noah (vrede zij met hem) en de zijnen om het schip in vrede en met zegeningen te verlaten. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

 

“Er werd gezegd: ,,O Noah, ga van boord met veiligheid van Ons en de zegening over jou en over de gemeenschappen met jou. En Wij schenken genietingen aan gemeenschappen, vervolgens treft hen een pijnlijke bestraffing van Ons.”

(Soerat Hoed: 48)

Zo hielp Allah Noah (vrede zij met hem) en de gelovigen en richtte hij degenen die niet geloofden te gronde en maakte dit een lering voor de mensheid, zeggende:

 

“En (gedenkt) Noah, toen hij Ons vroeger aanriep en Wij hem daarop verhoorden: Wij redden hem en zijn familie van een geweldige ramp. En Wij hielpen hem tegen het volk dat Onze Tekenen loochende. Voorwaar, zij waren een slecht volk. Toen deden Wij hen allen verdrinken.”

(Soerat al-Anbiyaa’: 76-77)

Dit is een korte versie van het verhaal over Profeet Nuh. Dit verhaal word op een leuke kindvriendelijke manier verteld in de volgende boeken. Zie onderstaande afbeelding.


Benodigdheden voor de Ark van Profeet Nuh:

  • Schaar.
  • Splitpen.
  • Stiften of andere kleurtjes naar wens.
  • Eventueel karton om te verstevigen.
  • Gratis printable 

Hoe gaan we te werk?

Bezoek de volgende website om de printable te downloaden:

Kleur de printable met de allermooiste kleuren en gebruik hiervoor je fantasie. Je kunt de ark bijvoorbeeld kleuren met stiften, potloden, krijtjes maar je kunt de ark ook verven of zelfs glitter gebruiken. Knip daarna de ark uit en maak de weer cirkel vast aan de ark.

 


Onder aan het artikel een foto van ons eindresultaat 

Volg ons voor de laatste updates op social media via de onderstaande buttons.

Heel veel knutsel plezier,

Liefs Saloua ♡

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.

Maak jouw eigen website met JouwWeb